ورق st37 , st35

ورق سیاهst37 و st52 چه تفاوت هایی دارند؟

همان طور که مستحضر هستید فولادهای استفاده شده در صنعت و سازه‌ها نام‌های متفاوتی دارند و با اسامی منحصر به فردی شناخته می‌شوند، به عبارت دیگر انواع ورق آهن در دنیای امروزی باید وجود داشته باشد و یک نوع الزام به شمار می‌آید که معروف‌ترین آن‌ها را می‌توان ST37 و ST52 نامید که در بازار به وفور یافت می‌شوند، البته کسانی که به عنوان فعالان این صنعت شناخته می‌شوند شناخت بهتری نسبت به سایر افراد دارند و همین امر موجب می‌شود که استفاده بهینه و مطلوب‌تری از این محصولات داشته باشند چرا که باید با علامت و علائم‌ها ارتباط گرفته و معنی آن‌ها را نیز متوجه شوند.

به عنوان مثال کشورهای تولید کننده معمولاً علائم و عبارات حک شده‌ی خاص خود را دارند و از عدد و حروف‌های مخصوص به خود نیز در تولید انواع ورق آهن استفاده می‌کنند که باید به گونه‌ای بر اساس تجربه یا سایر موارد با آن آشنایی داشته باشند، فرضاً کشور بزرگ و صنعتی آلمان انواع ورق آهن و فولادها را بر اساس دین ۱۷۰۰۶ استاندارد سازی کرده است.

به طور معمول علامت‌هایی که به منظور معرفی فولادها به کار می‌رود شامل سه بخش عمده می‌باشند که عبارت‌اند از: عناصر تشکیل دهنده، روش تولید و عملیات صورت گرفته روی انواع ورق آهن هستند که قبل از عرضه به بازار انجام شده است. به طور مثال علائم‌هایی که در بخش عناصر تشکیل دهنده بر روی محصول قرار داده شده‌اند را می‌توان به صورت استحکام، درجه‌ی مرغوبیت فولاد را بر اساس اعداد و حروفی که بر روی آن قرار داده شده نیز مشاهده نمود؛ فرضاً اگر حروف ST را بر روی انواع ورق آهن مشاهده کرده‌اید به عنوان فولادهای ساختمانی معمولی نیز شناخته می‌شود.

البته صرفاً تنها عبارت st نیست که بر روی آن قابل رویت است بلکه بعد از این عبارت، عددی نوشته می‌شود که اگر آن عدد را با ۹.۸۱ ضرب کنید به یک عدد دست پیدا خواهید کرد که مقدار حداقل استحکام کشش فولاد بر حسب نیوتن میلی متر مربع را نمایش می‌دهد، بعد از اینکه عبارت دوم را مشاهده کردید یک خط تیره قرار گرفته و اعدادی از یک تا سه نیز قرار می‌گیرند که نمایانگر درجه‌ی کیفیت فولاد می‌باشد، به منظور کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

ورق سیاه st37 و st52 چه تفاوت هایی دارند

بررسی خصوصیات انواع ورق آهن و فولاد st37 و st35

همان طور که در متون بالا خدمت شما عرض کردیم در انتها به منظور کیفیت فولاد اعدادی از ۱ تا ۳ نیز قرار می‌گیرند که معنی و مفهوم خود را دارند به عنوان مثال به منظور کسب اطلاع از کیفیت انواع ورق آهن اگر عدد یک باشد نمایانگر کارهای معمولی بوده که معمولاً این عدد نوشته نمی‌شود، اگر این فولاد برای کارهای مهم تولید شده باشد بر روی آن عبارت ۲ قرار داده و در انتها اگر درجه‌ی ۳ را نشان دهد به منظور ریخته گری استفاده شده و از خواص جوشکاری خوبی نیز برخوردار می‌باشد.

اگر یک عدد را مثال بزنیم قاعدتاً درک بهتری نسبت به توضیحات بالا خواهیم داشت، به عبارت ST2ST37 توجه کنید، این عدد نمایانگر فولاد ساختمانی بود که ۳۷ نمایانگر استحکام کششی که ۳۷۰ نیوتن بر میلی متر مربع است و همان طور که در متون بالا خدمت شما عرض کردیم عبارت ۲ نشان دهنده‌ی درجه‌ی کیفیت فولاد می‌باشد.


تفاوت ورق روغنی و ورق سیاه چیست؟


بنابراین تا به اینجای کار توانستیم در صورت مشاهده‌ی چنین حروف و عددی آن را رمزگشایی کنیم و از معنی آن اطلاع داشته باشیم.

فولاد st37 تحت عنوان فولاد نرمه در صنعت نیز شناخته می‌شود، در انواع ورق آهن این فولاد در دسته‌ی فولادهای کم کربن نیز شناخته می‌شود که در ساختمان سازی و پروفایل ساختمانی کاربرد دارد. اما فولاد st35

فولادهای پر مقاومت کم آلیاژ در صنعت نیز شناخته می‌شود و اگر این آلیاژ افزایش یابد مقاومت فولاد افزایش پیدا خواهد کرد، شایان ذکر است به علت جوشکاری آسان این فولادها استفاده‌ی بی شماری در صنعت دارند.

بررسی تفاوت های ورق st35 و st37
بررسی خصوصیات انواع ورق آهن و فولاد st37 و st35

بررسی تفاوت های ورق st35 و st37

در متون بالا اشاره‌هایی به تفاوت st35 و st37 داشتیم و متوجه شدیم که انواع ورق آهن برخلاف ظاهر از خصوصیات مختلفی برخوردار می‌باشند، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تفاوت‌های این دو فولاد به موارد زیر توجه کنید:

  • فولاد st37 به طور عمده در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در برخی موارد از st35 هم به همین منظور استفاده می‌شود.
  • قیمت‌های st37 و st35 تفاوت چندانی با هم ندارند.
  • شکل پذیری st35 کمتر از st37 بوده که به علت میزان کربن بالا نیز می‌باشد.
  • استحکام و مقاومت st35 بیشتر از st37 می‌باشد.
۳.۹/۵ - (۱۱ امتیاز)