مراحل تولید ورق های آهن

مراحل تولید انواع ورق آهن

تولید انواع ورق آهن و مقاطع فولادی به دهه‌ی هفدهم میلادی بر می‌گردد، در آن دوره به منظور تولید انواع ورق آهن مراحلی همچون غلتک چدنی در یک چهارچوب چدنی استفاده می‌شد، فرضاً با محصولات فلزی قلع و سرب را نورد می‌کردند، البته شایان ذکر است که ایده‌ای استفاده از غلتک جهت کاهش سطح مقطع در فلز نیز به وجود آمد و بعد از آن تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا این غلتک‌ها سنگین‌تر و بزرگ‌تر شوند.

در گذشته برای اینکه این چرخش به وجود بیاید نیازمند نیروی بسیار زیادی بودند که با توجه به امکانات همان موقع اسب را به منظور نیروی محرک پره‌های آبی انتخاب می‌کردند، شیار روی غلتک‌ها جهت شکل دادن به میلگرد و انواع ورق آهن به همان دوره بر می‌گردد.

تولیدات انواع ورق آهن روز به روز بیشتر و به تکامل بیشتری می‌رسید که با گذشت زمان تولید نورد گرم فولاد نیز به سرانجام رسید.

کمی گذشت تا ایده‌ی استفاده از غلتک‌های کوچک‌تر نیز مطرح گردید؛ چرا که صنعتگران با تجربه‌ای که به دست آورده بودند متوجه شدند که اگر از غلتک‌های کوچک‌تر استفاده کنند توان کمتری را صرف به حرکت در آوردن آن نیاز دارند، در همین راستا استفاده از غلتک‌های کوچک‌تر با پشتیبانی غلتک‌های بزرگ متداول شد که با انجام این کار قفسه‌های چهار غلتکه به وجود آمدند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مراحل تولید انواع ورق آهن با ما همراه باشید.

مراحل تولید انواع ورق آهن

تولید انواع ورق آهن

امروزه با پیشرفت تکنولوژی انواع ورق آهن به صورت انبوه در سطح بازار داخلی و همچنین خارجی موجود می‌باشد که برخی از آن‌ها به کشورهای دیگر صادر می‌شود.

در دنیای امروز تولیدات فرآورده‌های فلزی مانند گذشته نبوده و این محصولات را به روش نورد نیز تولید می‌کنند، از مزیت‌های مهم این روش سرعت بسیار بالای تولید آن است که همین امر موجب تولید با حجم بالا می‌باشد که قاعدتاً برای سازندگان و تولیدکنندگان بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

از اهداف بسیار مهم جهت فرآیندهای نورد کاهش ضخامت قطعه کار می‌باشد که انجام این کار می‌تواند به صورت نورد گرم، سرد یا تلفیقی از آن‌ها صورت گیرد که اگر بخواهیم یکی از روش‌ها را در دستور کار خود قرار دهیم باید ویژگی‌های ماده و شکل پایانی فراورده را مورد بررسی قرار دهیم یا به عبارت ساده‌تر همه چیز بستگی به ماده و شکل پایانی دارد.

تولید انواع ورق آهن

تولید ورق توسط نورد گرم

به طور کلی تولید انواع ورق آهن به سه مرحله بستگی دارد که عبارت است از:

  • تولید و ساخت تختال اولیه
  • کاهش ضخامت و عرض تختال
  • تبدیل تختال به ورق با ضخامت یک تا هفت میلی متر

اگر بخواهیم از روش ریخته گری مداوم پیروی کنیم باید یک پدیده بسیار مهم و پیشرفته متالورژیکی را پشت سر بگذاریم که در صورت موفقیت در این زمینه سرعت تولید تختال بسیار افزایش پیدا می‌کند و علاوه بر آن با به کار گیری تکنولوژی روز دنیا کیفیت متالورژیکی به دلیل یکنواختی و همگونی تولید بسیار بالا می‌رود، شایان ذکر است که تنها سرعت از مزیت‌های آن نبوده و مزیت دیگر آن تولید ضایعات کمتر می‌باشد که قاعدتاً از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه است.

در این روش می‌توان فلزات غیر آهنی، آلیاژی، و فولاد کربنی را ریخته گری کرد، از زمان ابتدا این روش تاکنون پیشرفت‌های زیادی در تکنیک‌های اجرایی انواع ورق آهن نیز صورت گرفته که طی سه مرحله ماشین‌های ریخته گری پیوسته این تکنیک‌ها را به اجرا در می‌آورند.

اگر بخواهیم در مورد اجزای کارخانه نورد گرم توضیح دهیم می‌توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم که عبارت‌اند از:

  • کوره های پیش گرم
  • اجکتور
  • پوسته زدا
  • استند نورد
  • استند اجر
  • بهره وری از دستگاه های ضخامت سنج
  • تاب گیر
  • خط خنک کاری
  • قیچی
  • دستگاه بسته بند

اگر بخواهیم از روش نورد گرم استفاده کنیم قاعدتاً مزایایی نصیب ما می‌شود که می‌توان به مواردی همچون نیروی کمتر نسبت به نورد سرد، نیاز به دستگاه‌ها و تجهیزات کمتر و در نهایت قطعه‌ی تولید شده استحکام کمتری نسبت به روش‌های دیگر دارد به همین دلیل بسیاری از افراد این روش را به منظور تولید بر می‌گزینند.

در صورت سؤال و یا نیاز به پشتیبانی جهت خرید یا سایر موارد با ما تماس بگیرید.

ورق چیست ؟

ورق ها سطح صاف و مسطحی دارند که غالبا از جنس آهن , فولاد, آلومینیوم استیل و کاغذ می باشد. که ورق های فلزی از نورد اسلب تولید میشود. که در تصویر زیر به صورت کامل نمایش داده است

تولید انواع ورق آهن به چه صورت انجام میشود؟

جهت تولید ورق آهن توسط روش نورد گرم انجام میگیرد.

ورق آهن را از چه وب سایتی می توانم خرید کنم ؟

انواع ورق آهن را می توانید از وب سایت صبا فولاد به صورت آنلاین خریداری کنید و یا با شماره تماس مجموعه ارتباط برقرار کنید.

۴.۸/۵ - (۶ امتیاز)