کاربرد میلگرد

کاربرد میلگرد در سازه چیست؟

همه‌ی ما می دانیم که امروزه استفاده از محصولات فلزی یا میلگرد جز الزام در سازه‌ها به حساب می‌آید و به نوعی با آن آشنایی لازم داریم و تعریفی را در گوشه کنار از آن شنیده‌ایم، چرا که اگر در روز، ماه یا سال‌های اخیر ساخت و سازی را انجام داده باشیم مطمئناً با افزایش قیمت میلگرد متوجه می‌شویم که هزینه‌های سازه افزایش پیدا خواهند کرد، یا بهتر است بگوییم تأثیر مستقیم بر روی هزینه‌های ما می‌گذارند، چرا که این میلگردها و محصولات فلزی از کف ساختمان تا ستون‌ها و سایر مکان‌های دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما باید این سؤال را از خود بپرسیم که چرا محصولات فلزی از اهمیت بالایی برخوردار بوده و چگونه به محافظت از ما می‌پردازند.

به منظور کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با صبا فولاد همراه باشید تا در مورد آن به جواب قانع کننده‌ای دست پیدا کنیم.

میلگرد و کاربرد آن در صنعت

تاریخچه استفاده از میلگرد و نحوه ی محافظت از ما

در سال ۱۸۰۰ میلادی جوزف لوییس برای اولین بار متوجه موضوع مهمی در صنعت ساخت و ساز گردید، او متوجه شد که اگر میله‌های فولادی نازک را به بتن اضافه کند می‌تواند مقاومت آن را در مواجه با نیروی کششی تا حد قابل توجهی افزایش دهد، که در نهایت با استفاده از این روش توانست سازه‌ای را ایجاد کند که در برابر نیروهای کششی و فشاری از خود مقاومت چشمگیری نشان دهند.

به تدریج این روش در ساخت و سازها رواج پیدا کرده و شرکت‌های ساختمانی تصمیم به به‌کارگیری این محصول در سازه‌ها گرفتند، اما به هر حال باید آزمون خطاهایی انجام می‌شد تا به روش استاندارد نیز تولید گردد، به همین دلیل در ابتدا روش استانداردی به منظور تولید میلگرد وجود نداشت و هنوز باید اصلاحاتی جهت تولید موفق و درست انجام می‌شد، سال‌ها گذشت تا تادئوس فرایند ساختی را ارائه داد که از هر لحاظی بهینه به شمار می‌آمد که با انجام این فرایند محصولات با کیفیتی را روانه بازار کرد.


تفاوت میلگرد a1 a2 a3 a4 و مشخصات مکانیکی و کاربرد آن ‌ها


در اکثر ساخت و سازها از بتن به منظور استحکام سازه استفاده می‌شود، اگرچه بتن مقاومت بالایی در مواجه با فشار از خود نشان می‌دهند، چرا که برای خرد کردن بتن به نیرو و فشار بسیار بالایی نیاز است، اما در کنار این مقاومت و مزیت بسیار بالا، نقطه ضعفی در آن وجود دارد، این ضعف را می‌توان در مواجه با نیروی کششی و چرخشی به وضوح مشاهده کرد که در این میان میلگرد خود را نشان می‌دهد از سازه‌های شما در برابر نیروهای کششی محافظت می‌کند،میلگردها به تقویت سازی بتن کمک بسیاری می‌کنند، مقاومت آن را زمانی می‌توان مشاهده کرد که زلزله اتفاق بیفتد و به لطف میلگردهای استفاده شده در سازه از تخریب جلوگیری به عمل آورد و مانع از ترک خوردگی و شکسته شدن بتن شود و تمام این موارد به علت وجود میلگرد است که ساکنان امنیت بیشتری را احساس کنند.

تاریخچه استفاده از میلگرد
تاریخچه استفاده از میلگرد و نحوه محافظت از ما

نقش محصولات فولادی در سازه 

به طور کلی محصولات فلزی به سه دسته آجدار، ساده و کلاف تقسیم می‌شوند که قیمت‌های آن‌ها بسته به عوامل مختلف متفاوت است، چرا که ثبات خاصی از نظر قیمت محصولات فلزی وجود نداشته و حتی با بالا رفتن نرخ ارز نیز ارزش آن‌ها متفاوت خواهد بود، اما با تمام این توصیفات وجود این محصول فلزی در ساخت و سازها الزامی می‌باشد و همان طور که در متون بالا خدمت شما عرض کردیم به منظور تقویت بتن این محصولات فلزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

محصولات فلزی مختلف از تولید کنندگان مختلفی در بازار دیده می‌شوند و می‌توان کارخانه ذوب آهن اصفهان را به عنوان یک تولید کننده‌ی موفق در زمینه محصولات فلزی نیز نام برد که تمام استانداردهای داخلی و بین المللی را رعایت می‌کنند، استانداردهای این کارخانه برگرفته شده از روسیه می باشد که بر اساس A1، A2 و A3 نیز دسته بندی می‌شوند و کاملاً مشهود است که قیمت‌های آن متفاوت می‌باشد.

کاربرد میلگرد که ضد زنگ هستند از قیمت بالاتری نسبت به سایر محصولات فولادی برخوردارند و به عنوان بهترین تقویت کننده بتن نیز در سازه‌ها از آن یاد می‌شود که در اکثر پروژه‌های ساخت و ساز از آن استفاده می‌شود، به این دلیل که حدود ۱۵۰۰ برابر مقاومت بیشتر نسبت به سایر محصولات فولادی دارند.

کاربرد میلگرد در سازه چیست؟

میلگرد یکی از محصولات فلزی مهم به کار رفته در سازه ها می باشد. امروزه میلگرد در تمامی قسمت های ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

میلگرد را از کجا می توانم خرید کنم؟

برای خرید میلگرد می توانید سفارش آنلاین خود را در وب سایت صبا فولاد ثبت کنید و یا با شماره‌ی ۰۳۱۳۵۰۲۰ ارتباط برقرار کنید.

۴.۷/۵ - (۸ امتیاز)