بهترین میلگرد

بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟

قبل از اینکه در مورد بهترین نوع میلگرد در بازار توضیح دهیم در وهله‌ی اول باید میلگرد را بشناسیم و با این محصول آشنا شویم، همان طور که مستحضر هستید این محصول فولادی که تحت عنوان میلگرد شناخته می‌شود به منظور جبران کمبود مقاومت کششی بتن در سازه‌ها به کار می‌رود که نام دیگر آن مقطع فولادی آرماتور بوده و انواع مختلفی از قبیل: ساده، آجدار و آجدار پیچیده دارد.

اگر با این فولادها آشنایی داشته باشید قاعدتاً متوجه درگیر بودن فولاد در بتن خواهید شد که توسط آج انجام می‌شود، یعنی برای اینکه سطح دیگری را بالا ببریم آج را به صورت مارپیچ با عمق استاندارد ایجاد می‌کنیم که معمولاً قطر استاندارد از ۶ تا ۶۰ میلی متر متغیر خواهد بود، اما باید این موضوع را مد لحاظ قرار دهید که قطرهای در دسترس بین ۶ الی ۳۲ میلی متر هستند و اگر مقداری بیش از این را نیاز داشته باشید باید آن را سفارش دهید، شایان ذکر است که قطرهای کمتر از ده میلی متر به صورت کلاف نیز تولید می‌شود، به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین نوع میلگرد در بازار با ما همراه باشید.

بهترین نوع میلگرد در بازار
بهترین نوع میلگرد در بازار کدام است؟

بررسی انواع میلگرد در بازار داخلی

میلگردها در هر کشوری به روش خاص خود تولید می‌شود، به عنوان مثال به دلیل زلزله خیز بودن کشور ژاپن از روش آلیاژی استفاده می‌شود اما در منطقه‌ی اروپا به خاطر اینکه زلزله به ندرت اتفاق می افتد از روش ترمکس به منظور تولید استفاده می‌کنند، بنابراین این محل زندگی و موقعیت جغرافیایی است که روش‌های تولید را مشخص می‌کند، یعنی در کشور ایران به خاطر اینکه تنوع آب و هوایی و موقعیت اقلیمی متفاوتی وجود دارد، استانداردهای جهانی را به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار می‌دهند.


راهنمای انتخاب بهترین میلگرد در ساختمان سازی


با تمام این توصیفات متوجه شدیم که نمی‌توانیم به طور قاطع و با صراحت در مورد نوع یک محصول فلزی یا میلگرد صحبت کرده و به معرفی صد در صدی آن بپردازیم، چون علاوه بر نوع‌های مختلف میلگرد استفاده از آن به عوامل مختلفی همچون نوع کاربرد، منطقه‌ی جغرافیایی،بودجه‌ی اقتصادی و سایر عوامل بستگی دارد، به همین دلیل نمی‌توان یک محصول فولادی را همیشه به عنوان بهترین دانست، میلگردهایی که در بازار امروز شناخته شده می‌باشند عبارت است از: اپوکسی، کربن، اروپایی، فولاد استنلس، گالوانیزه و فایبرگلاس.

بررسی انواع میلگرد در بازار
بررسی انواع میلگرد در بازار داخلی

معرفی محصولات فلزی در بازار

  • فولا کربن: فولاد کربن که به میلگرد سیاه یا نوار سیاه مشهور است به علت استحکام کششی فوق العاده ای که دارد به عنوان یکی از پر مصرف‌ترین محصولات در ایران شمرده می‌شود، اما باید این موضوع را مد لحاظ قرار دهید که این محصول به دلیل زنگ زدگی برای مناطق مرطوب و شرجی مناسب نیست چرا که پس از مدتی موجب ترک خوردگی شده و می‌شکند. در مناطق مرطوب پیشنهاد می‌گردد که از میلگرد گالوانیزه استفاده شود چون نسبت به محصول ذکر شده‌ی بالا مقاوم‌تر است.
  • اپوکسی: این میلگرد ۷۰ الی ۱۷۰۰ برابر در مواجه با زنگ زدگی مقاوم‌تر بوده ولی استحکام این محصول با نوار سیاه برابر است.
  • اروپایی: همان طور که در متون بالا خدمت شما عرض کردیم به دلیل اینکه اروپا منطقه‌ی زلزله پذیر نمی‌باشد نوع محصول در آن متفاوت است، یعنی از روش ترمکس به علت قیمت پایین‌تر از آلیاژی و مقاومت بیشتر قسمت مرکزی در این منطقه‌ی جغرافیایی پیشنهاد می‌گردد.
  • درجه مقاومت گالوانیزه در برابر زنگ زدگی، نسبت به اپوکسی کمتر بوده ولی مقاومت بیشتری نسبت به آسیب پذیری دارند و همین امر موجب ارزش بیشتر گالوانیزه می‌باشد.
  • فایبرگلاس: از این محصول به منظور تقویت بتن استفاده شده و همچنین عدم زنگ زدگی و مقاومت از مزایای این محصول می‌باشد و به علت وزن سبک‌تر گران‌تر از اپوکسی است.
  • استنلس: اگر به دنبال تقویت بتن و کیفیت بالا هستید می‌توانید استنلس را مورد استفاده قرار دهید، مقاومت این محصول در برابر زنگ زدگی ۱۵۰۰ برابر بیشتر از آرماتور سیاه بوده که به علت کیفیت بالا در اکثر پروژه‌ها به آن توجه بیشتری می‌شود.

بنابراین متوجه شدیم که تمام محصولات فلزی استفاده شده در سازه‌ها بسته به منطقه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی دارد که کدام میلگرد را انتخاب کنیم، پس با اخذ راهنمایی و مشورت می‌توان هر گونه سؤال و ابهام را برطرف کرده و بهترین را برای ساخت و ساز خود استفاده نمایید.

میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد به منظور جبران کمبود مقاومت کششی بتن در سازه‌ها به کار می‌رود که نام دیگر آن مقطع فولادی آرماتور بوده و انواع مختلفی از قبیل: ساده، آجدار و آجدار پیچیده دارد.

تولید کنندگان میلگرد در ایران کدام هستند؟

شرکت ذوب آهن اصفهان، کارخانه فولاد کویر کاشان، مجتمع فولاد خراسان، کارخانه فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان و غیره می باشند.

۵/۵ - (۷ امتیاز)