نوری حصاری و فرآیند تولید آن

توری حصاری و فرآیند تولید آن

از ابتدای بشریت یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های انسان حفاظت از محل زندگی و برقراری امنیت می‌باشد بنابراین بدین منظور امکانات و وسایل گوناگونی ابداع شده است. یکی از این امکانات برای ایجاد امنیت استفاده از توری حصاری و فنس طوری می‌باشد. در این مقاله از صبا فولاد در رابطه با این محصول و فرآیند تولید آن آشنا خواهیم شد. 
 

معرفی توری حصاری

در صنایع مفتولی پرکاربردترین محصول توری حصاری است که با نام‌هایی از جمله فنس و حصار شناخته شده می‌باشد. ظاهر توری حصاری لوزی شکل می‌باشد و این چشمه‌ها فواصل مختلفی دارا می‌باشد همچنین این توری جزو توری‌های زیبا و چشم نواز است.

توری حصاری در دو روش دستی و ماشینی ساخته می‌شود همچنین در ارتفاع‌های از نیم تا ۳ متر بافته می‌شود. مفتول به کار رفته جهت بافت را طبق سفارش مشتری تعیین می‌شود ولی این مفتول بین ۲ الی ۴.۷۵ متغیر است.

مفتول به کار رفته در تولید این محصول عموماً مفتول گالوانیزه است که در دو حالت گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم در بازار موجود است. مفتول‌های گالوانیزه سرد موجود در بازار عموماً مفتول‌های چینی هستند که از قیمت ارزان‌تر و کیفیت پایین‌تری برخوردار هستند و مقاومت پایینی در برابر خوردگی و زنگ زدگی دارند.

مقاومت این محصولات به نحوی است که ما اصلاً آن را برای مناطق مرطوب با آب و هوای شرجی یا مناطق نزدیک به دریا توصیه نمی‌کنیم. مفتول گالوانیزه گرم موجود در بازار اکثراً ایرانی بوده و دوام بالایی در برابر شرایط بد آب و هوایی دارد و در مرحله بافت توری دارای انعطاف بالایی در برابر پیچش بوده و مشکلی را به وجود نمی‌آورد.

طول رول‌های فنس حصاری عموماً ۱۵ متر بوده که می‌شود بنا به درخواست مشتری مقدار آن را کم یا زیاد کرد. وزن فنس تولیدی بنا به شرایط تولیدش (قطر مفتول و اندازه چشمه) تغییر می‌کند و هر چه قطر مفتول افزایش پیدا کند یا اندازه چشمه کاهش پیدا کند، رول‌ها سنگین‌تر می‌شوند.

بدیهی است که در صورت کاهش قطر مفتول یا افزایش چشمه فنس حصاری وزن رول تولیدی کاهش خواهد یافت که به طور مستقیم در قیمت این محصول پرکاربرد مؤثر خواهد بود.
 

تولید توری حصاری

تولید این محصول در دو نوع کلی انجام می شود. نوع اول با مفتول گالوانیزه گرم و نوع دوم  با روکش PVC است .

  • نوع اول استفاده از روکش‌های گالوانیزه گرم می‌باشد که سبب می‌گردد که دوام و طول عمر محصول افزایش یابد و عمر محصول در برابر عواملی چون زنگ زدگی، خوردگی، فرسودگی و شرایط نامساعد آب و هوایی نظیر باد، باران و اشعه UV خورشید به بالای ۴۰ سال افزایش پیدا کند. رنگ نقره‌ای حاصل از گالوانیزاسیون زیبایی بسیاری به بافت توری می‌بخشد.
  • وجود یک لایه پی وی سی روی مفتول گالوانیزه خود سبب افزایش مقاومت و دوام بسیار بیشتر محصول می‌گردد. تنوع بالای رنگ در این محصول سبب زیبایی خیره کننده آن می‌باشد. توری حصاری با روکش PVC در مکان‌هایی که زیبایی و ظرافت مدنظر باشد استفاده می‌شود.

توری حصاری زنجیری چیست؟

یکی از مهم‌ترین نوع توری حصاری، توری حصاری زنجیری است. توری حصاری زنجیری، محبوبیت بالایی دارد، زیرا مقاومت بالا و قابلیت نصب آسان دارد و امنیت بالایی نسبت به بقیه‌ی توری‌ها دارد. در توری حصاری زنجیری از عرض سیم‌ها وصل می‌شوند. دلیل نام گذاری این نوع توری، نوع بافت آن است. از دیگ مزایای این نوع توری، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت است و عمر بالایی دارد. این قابلیت به خاطر استفاده از گالوانیزه‌ی گرم با روکش روی می‌باشد.

توری حصاری زنجیری

مشخصات توری زنجیری

توری حصاری زنجیری در جاهایی مانند فضاهای ورزشی، مراکز نظامی، فرودگاه‌ها، مرز بندی املاک شخصی و …استفاده می‌شود.

ارتفاع رول‌های توری حصاری زنجیره‌ای می‌تواند بنا به نیاز و درخواست مشتری بین ۵ تا ۲۵ متر و با عرض ۵۰ سانتیمتر تا ۴ متر تولید شود. ضخامت مفتول می‌تواند ۴ میلی متر، ۳.۵۰ میلی متر، ۳ میلی متر، ۳.۸ میلی متر،۲.۵ میلی متر و ۲.۴۱ میلی متر باشد که بستگی به نوع انتخاب و نیاز مشتری می‌باشد.

معرفی توری پرسی

توری پرسی ظاهر توری پرسی مربع و مستطیل است و به صورت سیم بافته شده می‌باشد. ابعاد سیم مفتولی این نوع توری از سیم‌های سخت صنعتی در ابعاد ۲ میلی متر تا ۶ میلی متر، و به قطر ۳ تا ۵ میلی‌متر است. این شکل توری که با موج دادن سیم‌های فلزی تولید می‌شود، معمولاً از جنس آهن و گالوانیزه است که پس از آن این مفتول‌ها به‌صورت کنگره و دنده دنده شده در می‌آید و در پایان توسط دستگاهی، در ابعاد ۲×۱۱ به‌صورت تار و پود بافته می‌شود.

از این نوع توری معمولاً می‌توان جهت حصارکشی، حفاظ بندی در و پنجره، قفس حیوانات، مش بندی، ساختمان سازی استفاده کرد.

کاربرد توری پرسی

توری پرسی، یکی از محصولات فلزی پرکاربرد می‌باشد. این محصول در بخش‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از کاربردهای توری پرسی را می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرده کشی بلوارها
  • دور پارک ها
  • منازل وبلایی
  • ترمینال ها
  • حفاظ بندی در و پنجره و مش بندی
  • ساختمان سازی

توری پرسی گالوانیزه نسبت به توری آهنی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربرد دیگر توری به عنوان فنس و یا فیلتر می‌توان به استفاده از آن در صنایع نیز اشاره کرد.

از توری پرسی سنگین در معادن، کارخانه زغال سنگ، ساختمان سازی و دیگر صنایع مربوطه استفاده می‌شود. توری پرسی سبک نیز به عنوان فیلتر در صنایع مواد غذایی کارایی فراوانی دارد.

 

توری حصاری چیست؟

در صنایع مفتولی پرکاربردترین محصول توری حصاری است که با نام‌هایی از جمله فنس و حصار شناخته شده می‌باشد. ظاهر توری حصاری لوزی شکل می‌باشد و این چشمه‌ها فواصل مختلفی دارا می‌باشد همچنین این توری جزو توری‌های زیبا و چشم نواز است.

توری حصاری به چه روشی تولید می‌شود؟

توری حصاری در دو روش دستی و ماشینی ساخته می‌شود همچنین در ارتفاع‌های از نیم تا ۳ متر بافته می‌شود. مفتول به کار رفته جهت بافت را طبق سفارش مشتری تعیین می‌شود ولی این مفتول بین ۲ الی ۴.۷۵ متغیر است.

توری حصاری زنجیری چیست؟

یکی از مهم‌ترین نوع توری حصاری، توری حصاری زنجیری است. این نوع توری به دلیل مقاومت بالا و قابلیت نصب آسان از محبوبیت و امنیت بالایی برخوردار است. در توری حصاری زنجیری از عرض سیم‌ها وصل می‌شوند. دلیل نام گذاری این نوع توری، نوع بافت آن است. از دیگ مزایای این نوع توری، مقاومت بالای آن در برابر رطوبت است و عمر بالایی دارد. این قابلیت به خاطر استفاده از گالوانیزه‌ی گرم با روکش روی می‌باشد.

توری حصاری را از کدام سایت می توانم خرید کنم؟

جهت خرید توری حصاری می توانید سفارش خود را در وب سایت صبا فولاد ثبت کنید و یا با شماره های مجموعه ارتباط برقرار کنید.

۴.۹/۵ - (۸ امتیاز)