سیم خاردار چیست؟

سیم خاردار یکی از پرکاربردترین محصولات مفتولی می‌باشد. این محصول برای کارهایی مانند حصاربندی، جداسازی قسمت‌های مختلف مزارع کشاورزی و فضاهای مختلف و غیره کاربرد دارد. این محصولات از فولاد نرم ساخته می‌شود.

در ادامه بیشتر با این محصول و موارد مصرف آن آشنا می‌شوید. با صبا فولاد همراه باشید.

در مورد سیم خاردار کمی بیشتر بدانیم

امروزه تنوع گسترده‌ای در مقاطع فولادی وجود دارد که هر کدام از هر یک از این محصولات، دارای خصوصیات و کاربرد خاص خود است. سیم خاردار هم نوعی از مقاطع فولادی می‌باشد که عموماً برای اکثر مردم آشناست. به طور کلی این محصول یکی از پرکاربردترین و پراستفاده‌ترین محصول برای حصار بندی در مناطق گوناگون است.

انواع سیم خاردار

همان طور که در مطالب قبلی ذکر شد این محصول یک وسیله برای ایجاد امنیت، حفاظت، حصاربندی و جداسازی قسمت‌های هر منطقه می‌باشد. این محصول قیمت بسیار مناسبی دارد و وزن سبک آن یکی دیگر از مزیت‌های این محصول به شمار می‌آید که طرفداران زیادی را جذب کرده.

برای جلوگیری از زنگ زدگی، خوردگی و تغییر رنگ، یک روکش گالوانیزه روی سیم مفتول کشیده می‌شود. مراحل تولید این محصول از طریق دستگاه‌های اتوماتیک صورت می‌گیرد. این محصول در دو نوع سیم خاردار حلقوی و سیم خاردار خطی تولید می‌شود که در ادامه با انواع آن آشنا می‌شویم.

سیم خاردار حلقوی

سیم خاردار حلقوی، یکی از معروف ترین نوع سیم خاردار میباشد که حدودا قطر این نوع سیم خاردار، حدود ۲ و نیم میلیمتر میباشد.از این نوع در دور تا دور مراکز نظامی و پادگان  ها کشیده شده است. برای تولید سیم خاردار حلقوی، از فنر و فولاد سخت گالوانیزه استفاده میشود که مقاومت کششی آن را افزایش میدهد. سیم خاردار حلقوی، به صورت مستقل و جداگانه مورد استفاده قرار میگیرد. هم میتوان سیم خاردار حلقوی روی فنس اجرا شود. کیفیت سیم خاردار حلقوی بهتر از سیم خاردار خطی میباشد.

سیم خاردار خطی

سیم خاردار خطی با سیم خاردار حلقوی از لحاظ ظاهری و کاربرد متفاوت میباشد. سیم خاردار خطی عموما برای مناطقی مثل باغ، ساختمان های نیمه کاره و زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد. سیم خاردار خطی روی دیوار تعبیه میشود و جنس این نوع سیم خاردار از گالوانیزه گرم میباشد. این نوع سیم خاردار، فاصله ی بسیار کمی از یکدیگر دارد.

ویژگی‌های سیم خاردار خطی موارد زیر میباشد که در ادامه با آن ها آشنا میشوید.

  • قابلیت نصب و بازکردن سریع و آسان
  • انعطاف‌پذیری وسیع
  • قابل استفاده برای یک منطقه ی استحفاظی

سیم خاردار برای اینکه کاربرد زیادی دارد، به یک نمونه محصول پر کاربرد تبدیل شده است. از جمله کاربرد های این محصول، ایجاد امنیت و حصاربندی میباشد.

مهمترین ویژگی‌های سیم خاردار

همانگونه که اشاره شد، با پیچاندن قطعات سیم فولادی سخت، سیم خاردار تولید میشود. این سیم ها با فاصله‌های معینی تولید و در بازار عرضه میشود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های سیم خاردار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضدزنگ بودن محصول
  • مقاومت و استحکام بالا در شرایط آب و هوایی متفاوت
  • پایین بودن قیمت سیم خاردار
  • آسان بودن و سرعت تولید بالا

کاربردهای رایج سیم خاردار

در ادامه ما قصد داریم که با کاربرد های سیم خاردار صحبت کنیم.

مهار کردن

یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین کاربرد سیم خاردار، مهار کردن می‌باشد. در سرتاسر زندان، برای حبس و فرار کردن زندانیان، از این محصول استفاده می‌کنند. علاوه بر این از سیم خاردار برای جلوگیری از وارد شدن حیوانات به مزرعه هم استفاده می‌کنند.

بخش‌بندی کردن

سیم خاردار روش بسیار مناسبی برای تقسیم بندی و بخش بندی، مرز بندی مزارع و زمین‌ها استفاده می‌شود. همچنین جهت مرزبندی کشورها از یکدیگر نیز این محصول کاربرد بالایی دارد.

کاربردهای نظامی سیم خاردار

سیم خاردار برای جلوگیری از سرعت ورود دشمن و حمله نظامی استفاده می‌شود که این سیم خاردارها فرصت دفاع در برابر دشمن را به حداکثر می‌رساند.

نتیجه گیری

برای جلوگیری از زنگ زدن سیم خاردار، یک پوششی از گالوانیزه روی محصول پوشیده می‌شود. این محصول موارد مصرف زیادی دارد که اگر مقاله را با دقت مطالعه کرده باشید، با موارد مصرف و ویژگی‌های سیم خاردار آشنا شده‌اید.

برای مشاوره و خرید سیم خاردار با مشاورین ما با شماره‌ی ۰۳۱۳۵۰۲۰ در ارتباط باشید.از این که برای مطالعه مقاله صبا فولاد با ما همراه بودید، متشکریم.

۴.۹/۵ - (۹ امتیاز)