سقف کاذب

در مورد سقف کاذب، مزایا و معایب این محصول

سقف کاذب به عنوان یک پوشش برای سقف اصلی در نظر گرفته می‌شود. این پوشش نه تنها زیبایی سقف را افزایش میدهد بلکه با استفاده از آن می توان تاسیسات و سیم کشی‌ها را پوشش داد. این سقف دارای شش قسمت می‌باشد و از اجزای مختلفی از جمله  PVC، آهن، گچ، چوب، فلز، طلق، آلومینیوم، آهن، کامپوزیت، صفحات فلزی روکش دار و یا ترکیبی از این متریال ها ساخته شده.

مزایای سقف کاذب

  • قابلیت جا به جایی آن آسان است و هزینه کمتری از نظر تعمیر و بازسازی  به نسبت سقف اصلی دارد.
  • نقش بسیاری در جذب صدا دارد بنابراین مانع از انتقال سر و صدا بین طبقات میشود.
  • این سقف لوله ها و سیم کشی های رد شده در سقف اصلی را میپوشاند.
  • اجرای سقف کاذب نقش بسزایی در بهینه سازی مصرف انرژی دارد؛ زیرا از هدر رفت انرژی گرمایشی و سرمایشی جلوگیری می کند.
  • قابلیت اجرای نور پردازی های زیبا را در فضا میدهد.
  • کم کردن مصرف سوخت در صورت اجرای نصب صحیح

نصب عایق های حرارتی و اجرای سقف کاذب بدون هیچ نوع درز می تواند انتقال حرارت را کاهش دهد.سقف کاذب از آن دسته محصولاتی است که زمینه ابتکار عمل و خلاقیت بیشتری را برای معمار و گچ کار ایجاد می‌کند و فضای بیشتری برای اجرای طرح‌ها ی جدید به آنها می‌دهد،  در اجرای سقف  کاذب از ورق رابیتس استفاده می‌شود این نمونه سقف بیشتر در محیط‌های مسکونی کاربرد دارد.

سقف کاذب آکوستیک

این سقف با فاصله‌ای که تا سقف اصلی ایجاد می‌کند مانند عایقی برای حرارت و صدا عمل می‌کند، خود سقف نیز متریال عایق در برابر حرارت و صدا را دارا می‌باشد. این سقف‌هامعمولاً در مکان‌های پر سر صدا کاربرد دارد که صدا نباید منعکس شود، به همین دلیل سقفی که مورد استفاده قرار می‌گیرد باید از نوع آکوستیک باشد.

کارایی سقف کاذب آکوستیک

کاربرد سقف آکوستیک عموماً در سینماها، تالارها، محل‌های اجرای همایش و استودیوهای ضبط  می‌باشد. ساختار سقف آکوستیک معمولاً پارچه، مقوای فشرده و در برخی موارد گچ است.

کاربرد سقف کاذب پی‌وی‌سی (PVC)

سقف کاذب پی وی سی (PVC) در مواقعی کاربرد دارد که هزینه کم و زمان نصب  محدود و نصب آسان مد نظر باشد و در عین حال ویژگی‌های یک سقف کاذب را تا حدی دارا باشد. تنوع رنگ و طرح در این نوع سقف زیاد است و به عنوان یک عایق خوب عمل می‌کند، متریال قالب این محصول پلاستیک است به همین دلیل قابل شست و شو می‌باشد، از دیگر ویژگی‌های این نوع سقف ضد رطوبت بودن آن است که گزینه مناسبی برای ناحیه شمال کشور و شهرهای باران خیز می‌باشد همچنین این سقف در ساخت حمام و توالت بسیار مورد استفاده واقع می‌شود.

سقف کاذب آلومینیومی

در برخی مکان‌های عمومی که کار با تأسیسات و لوله کشی مربوط به سقف زیاد است و سیستم‌های روشنایی ممکن است دچار مشکل شوند و نیاز به رسیدگی مسئول تأسیسات و تعمیر و تعویض باشد، باید حتماً از سقف‌های کاذب استفاده شود، چرا که استفاده از سقف‌ها غیر کاذب و معمولی امکان دسترسی به سیستم‌های روشنایی و لوله کشی را سلب می‌کند. همچنین  سقف معمولی اگر در این شرایط قرار گیرد زخمی می‌شود و ظاهری زشت و نامطلوب به مکان  می‌دهد. در حال حاضر تنها گزینه برای این مسئله سقف کاذب  آلومینیومی می‌باشد، که در قالب بلوک‌های ۶۰*۶۰ تولید می‌گردد و در کنار هم چیده می‌شوند  تا در هر زمان که لازم بود با کنار زدن بلوک آلومینیومی مربوطه، دسترسی به سقف اصلی ممکن شود.

کاربرد سقف کاذب آلومینیومی

کاربرد عمده این محصول به دلیل ضد آب بودن در استخرها و پارک‌های آبی سر پوشیده،اداره‌ها، بیمارستان‌ها، فرودگاه‌ها و به ندرت در سقف مکان‌های مسکونی نیز کاربرد دارد.

کاربرد سقف کاذب پیش‌ساخته گچی

سقف‌های پیش ساخته گچی همان سقف‌های آلومینیومی ۶۰*۶۰ هستند که پوشش گچی رو آنها را پوشانده است، این قطعات وزن سبک و قابلیت نصب بسیار ساده دارند و مثل سقف‌های آلومینیومی در کنار هم چیده می‌شوند نقطه قوت این محصول نسبت به دیگر سقف‌های گچی، وزن سبک‌ترمی‌باشد، که این امر نصب آسان‌تر را فراهم می‌سازد.

کارایی سقف کاذب گریلیوم

به این محصول کناف سقف باز هم گفته میشود و بعد از اجرای پروژه نصب ،خانه های مربع و مستطیل شکلی که درسته شده اند و پیوسته در کنار هم قرار گرفته اند قابل مشاهده میباشند. سقف گریلیوم نوعی سقف کاذب سلولی هم محسوب میشود، این محصول به صورت مشبک برای تهویه هوا طراحی شده است همچنین مقاوم در برابر خوردگی زنگ زدگی و  آتش سوزی می‌باشد، راحتی کار با آن و قابلیت تعویض آسان، این محصول را در مکان‌های عمومی و بزرگ و پرجمعیت به محصولی کاربردی تبدیل کرده است.

سقف گریلیوم بیشتر در مترو ساختمان‌های پرجمعیت و بزرگ و غیره مورد استفاده قرار میگیرد دیده میشود.

سقف کاذب تصویر دار یا آسمان نما

این نوع از سقف‌ها  ایده‌ای جدید برای زیباسازی دکوراسیون داخلی هستند. در واقع تلفیقی از سقف کاذب مشبک و آسمان هستند  که ویژگی مهم این سقف‌ها، مقاومت در برابر

خوردگی و  زنگ زدگی می‌باشد، کاربردعمده این محصول در لابی هتل‌ها و مجتمع‌های مسکونی و غیره می‌باشد.

نتیجه گیری

در انتخاب سقف کاذب هزینه ی اجرای کار، لوازم اجرایی و هزینه های ارسال را بر اساس متراژ سقف مورد نظرتان جویا شوید و با در نظر گرفتن ساختمان و نوع کاربرد آن، از سقف کاذب مناسب استفاده کنید.

امتیاز دهید