شرکت نورد و لوله صفا

کارخانه نورد و لوله صفا سال ۱۳۷۰ شروع به کار کرد. تاریخچه تکمیل فازهای این کارخانه به شرح زیر می‌باشد.

۱۳۷۰- به دلیل نیاز روزافزون کشور به لوله‌های سایز بالا این کارخانه تأسیس گردید. این فاز دارای چهار کارخانه مجهز به تولید لوله با ظرفیت ۶/۱ میلیون تن از سایز ۸ الی ۱۲۰ اینچ بود. مصارف این لوله‌ها برای صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، آب و فاضلاب، صنعتی و ساختمان می‌باشد.

۱۳۷۸-بعد از بررسی مطالعات مکانی، بهترین مکان به دلیل مرکزیت کشوری که شاهراه اصلی باشد، شهر ساوه انتخاب شد.

۱۳۷۹- در این سال پروانه تأسیس از صنایع استان مرکزی صادر گردید.

۱۳۸۰- همزمان دو کارخانه اسپیرال و رول بندینگ درز جوش مستقیم احداث شد.

۱۳۸۱- در ماه مهر اولین کارخانه اسپیرال با ظرفیت ۷۵۰۰۰ تن تولید لوله‌های خط انتقال آب بین شهری به بهره‌برداری رسید.

۱۳۸۲- در ماه تیر کارخانه تولید رول بندینگ (درز جوش مستقیم) با ظرفیت ۶۷۵ هزار تن در سال برای تولید لوله‌های نفت، گاز و پتروشیمی به بهره‌برداری رسید.

۱۳۸۴-کارخانه پوشش پلی‌اتیلن با ظرفیت ۸۵۰ مترمربع در ساعت از سایز ۶ الی ۱۰۰ اینچ به بهره‌برداری رسید. احداث کارخانه نورد ریل و تیرآهن فولادی به ظرفیت ۸/۱ میلیون تن در سال نیز آغاز شد.

۱۳۸۵- کارخانه پوشش داخلی به ظرفیت ۸۵۰ متر مربع در ساعت از سایز ۸ الی ۱۰۰ اینچ به بهره برداری رسید و نیز پست برق، تصفیه خانه و مرکز تلفن و ایستگاه گاز همزمان به بهره برداری رسیدند.

۱۳۸۷- خط دوم اسپیرال که مخصوص لوله‌های نفت، گاز، پتروشیمی و آب با ظرفیت ۲۲۵ هزار تن در سال و کارخانه ERW با ظرفیت ۶۰۰ هزار تن در سال جهت تولید لوله‌های ۸ الی ۲۴ اینچ و قوطی‌های مربع تا ابعاد ۵۰۰ ×۵۰۰ و مستطیل تا ابعاد ۴۰۰ ×۶۰۰ تا ضخامت ۲۰ میلی متر به بهره‌برداری رسید.

این منطقه از نظر جغرافیایی به خط ریل راه‌آهن کشور متصل می‌باشد. اکثر خطوط سراسری انتقال گاز کشور از شهرستان ساوه عبور می‌کنند.

محصولات شرکت نورد و لوله صفا
محصولات شرکت نورد و لوله صفا

محصولات کارخانه نورد و لوله صفا

محصولات این کارخانه عبارتند از:

  •  ERW

این نوع قوطی و لوله تا طول ۱۸ متر و قطر ۸ الی ۲۴ اینچ و ضخامت تا ۶/۲۰ میلی متر تولید و روانه بازار می‌شود. ظرفیت تولید ۶۰۰ هزار تن در سال می‌باشد. کیفیت این لوله‌ها بر اساس استاندارد معتبر بین‌المللی می‌باشد. امکان تولید پروفیل‌های سنگین و مقاطع مربع و مستطیل تا ابعاد ۵۰۰×۵۰۰ و ۴۰۰×۶۰۰ میلی متر بر اساس نیاز مشتری میسر می‌باشد.

  • محصولات اسپیرال

تولیدات لوله‌هایی که ویژه مصارف آب رسانی و صنعتی می‌باشد؛ سال ۱۳۸۱ به بهره‌برداری رسید. در این کارخانه لوله‌های تا طول ۱۶ متر و قطر ۲۰ الی ۱۲۰ اینچ و ضخامت ۴/۲۵ تولید می‌شود. ظرفیت تولید ۷۵ هزار تن در سال می‌باشد. همچنین لوله‌های ویژه مصارف نفت و گاز نیز تولید می‌شود. این لوله‌های قطور تا طول ۱۶ متر با درز جوش حلزونی در سایزهای ۱۶ الی ۶۴ تولید می‌شود. ظرفیت تولید این لوله‌ها ۲۲۵ هزار تن در سال می‌باشد.

  • خمش غلطکی

این کارخانه در سال ۱۳۸۲ راه‌اندازی شد. تولید این لوله‌های قطور با طول ۱۲ متر درز جوش مستقیم در سایزهای ۲۰ الی ۶۴ اینچ و ضخامت ۱/۳۸ میلی متر می‌باشد. ظرفیت تولید ۶۷۵ هزار تن در سال می‌باشد. مصارف این لوله‌ها برای خطوط فشار قوی انتقال نفت و گاز می‌باشد.