شرکت نورد فولاد گیلان (حسن رود)

شرکت نورد فولاد گیلان، واقع در شهرک صنعتی رشت، به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد کشور واقع در شهرک صنعتی رشت، به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد کشور، در سال ۸۲ آغاز به کار کرد. در حال حاضر ظرفیت این کارخانه، تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن محصولات نورد گرم، از جمله ورق سیاه، و ۵۰۰ هزار تن محصولات نورد سرد می‌باشد.

این کارخانه با استفاده از متخصصین صنعت فولاد و نیروی کار با تجربه و با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات صنعتی، بخش قابل توجهی از نیاز کشور به محصولات فولادی را برطرف کرده است. محصولات نورد گرم مجتمع این مجتمع مواد اولیه صنایعی مانند ساختمان سازی، شهر سازی و عمران، پتروشیمی، نفت و گاز، خودروسازی، تولید مخازن پر فشار و … را تأمین می‌کند.
این شرکت زمینه کار و اشتغال را برای بیش از ۱۲۰۰ نفر از هموطن نان فراهم کرده است. محصولات نورد گرم این شرکت، مواد اولیه مورد نیاز در زمینه‌هایی مانند ساختمان سازی، خودرو سازی، نفت و گاز و پتروشیمی را تأمین می‌کند.

محصولات نورد گرم فولاد گیلان

محصولات نورد گرم این شرکت، مواد اولیه مورد نیاز در زمینه‌هایی مانند ساختمان سازی، خودرو سازی، نفت و گاز و پتروشیمی را تأمین می‌کند.

نورد گرم فولاد گیلان
نورد گرم فولاد گیلان

محصولات نورد سرد فولاد گیلان

از جمله محصولات نورد سرد فولاد گیلان می‌توان از ورق روغنی، ورق‌های کربن متوسط تا بالا، ورق ضد زنگ و ضد اسید، ورق قلع اندود و فولاد کم کربن با استحکام کششی بالا را نام برد. ورق‌های نورد سرد، پس از پروسه نورد، جهت تمیزکاری از خط شستشوی الکترولیتی و جهت اصلاح ناصافی‌های احتمالی از خط کشش و اصلاح کلاف، عبور کرده و به این صورت محصول نهایی، به صورت کویل ورق تمیز کاری شده و کاملاً مسطح و یکدست به بازار عرضه می‌شود.

محصولات نورد سرد این مجتمع، تحت استانداردهای جهانی، تولید شده و در صنایعی مانند ساختمان سازی، خودرو سازی، لوازم خانگی، شکل دهی فلزات، شکل دهی عمیق و … کاربرد دارند.

مجتمع فولاد گیلان به دلیل استفاده از تجهیزات و فناوری‌های به روز، موفق به دریافت گواهینامه ISO 140001 شد. این تجهیزات باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی می‌شود.