شرکت احیاء استیل فولاد بافت کرمان

فولاد بافت کرمان سال ۱۳۹۵ در شهر کرمان تأسیس شد. ظرفیت اسمی این کارخانه ۸۰۰ هزار تن در سال می‌باشد و قابلیت افزایش تا سقف یک میلیون تن را دارد.

با شعار ایجاد اشتغال حدود ۲۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۴۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم در بخش تولید آهن اسفنجی مشغول به کار می‌باشند. در واحدهای تولید گندله و بریکت گرم نیز حدود ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۵ هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول می‌باشند.

محصولات احیا استیل فولاد بافت کرمان

در حال حاضر تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن و دو پروژه طرح احداث کارخانه تولید بریکت گرم و طرح احداث کارخانه تولید گندله در دستور کار قرار دارد.

مجموع سرمایه گذاری برای احداث احیا استیل فولاد بافت تاکنون ۴۶۰ میلیارد تومان برای فاز نخست بوده و در فاز اول ۳۰۰ نفر و فاز دوم نیز ۳۰۰ نفر مشغول فعالیت خواهند شد. عملیات اجرایی این کارخانه در جهت محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال و تولید آهن آلات در شهرستان بافت کرمان و در زمینی به مساحت ۶۱۲ هکتار در سال ۸۶ آغاز گردید.

این طرح توسط شرکت گسترش صنایع ماهان و بانک صنعت و معدن تشکیل گردیده است و در حال حاضر برای ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۲۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی نموده است.

با توجه به این که شهر بافت در منطقه‌ای کمتر برخوردار واقع می‌باشد اجرای این کارخانه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی بافت محسوب شده و سبب عمران، آبادانی و اشتغال زایی در این منطقه می‌گردد. در واقع این طرح در اصل اجرای اصل ۴۴ در سال ۹۵ به بخش خصوصی واگذار گردید که با ورود هلدینگ ماهان وابسته به گروه مالی گردشگری آماده بهره برداری گردید.

آدرس کارخانه فولاد بافت کرمان

کرمان – بافت – کیلومتر ۱۲ جاده سیرجان

دفتر مرکزی

تهران، خیابان دستگردی، پلاک ۱۴۸، واحد ۴